Ska försöka sticka upp lite av mitt Arwetta garn , men det lär ta ett tag ,vill göra sånt som går lite fort då jag har så lite tid nu för tiden
Det vart ett par Hoppsan Kerstin
Mönster av JennyPenny
Ska försöka sticka upp lite av mitt Arwetta garn , men det lär ta ett tag ,vill göra sånt som går lite fort då jag har så lite tid nu för tiden
Det vart ett par Hoppsan Kerstin
Mönster av JennyPenny
När man får en ide på en vante , ritar ner det och allt ser bra ut
Men när det är klart och man tovat dom och ingenting stämmer
Vet inte vad som hände men det ser ut som en spindel och det var verkligen inte meningen
ja vad ska man säga ?? Gör om gör rätt
så nu får jag tänka om , men nu vantar till barnbarn
Kram 💜
Skulle sticka sockor till ett av barnbarnen men då jag börjat insåg jag att garnet inte skulle räcka så då fick det bli Torgvantar med Indisk tumkil
Så två i en
Ska skriva ner mönstret snart så kommer det att finnas på min ravelry sida som du hittar
Kram 💜
Hade lite dåligt med idéer på vad jag skulle sticka och jag har en del novita 7 bröder som jag brukar sticka sockor i men hade inte så det räckte till det så då vart det Torgvantar
Men nu är tröjan klar
Kram 💜
Men nu ni har sticklusten slagit till igen ,som jag har längtat
Har börjat på första ärmen nu så det går ganska fort hoppas jag till jag kan börja med oket
Men ska ju isf vara barnvakt hela helgen så då blir det inte mycket stickat misstänker jag
Men i alla fall skönt att jag är på gång igen
Kram 💜
Meen äntligen har jag hittat lusten att sticka igen så himla roligt
Nu blir det tätt men jag har också lagt ut mina kiltummevantar på ravelry
Nu finns mönstret till Axels Sockor gratis på min Ravelry sida
Sök på uppibacken64 så kommer du dit
Eller tryck här Axels Sockor
Men nu är den KLAR så skönt
Nu är jag faktist lite less på kylan fast idag är det bara -11 men har legat på runt -20-24 hela helgen
Fördelen är väl att man får lite gjort
Jamen nu är det inte mycket kvar på tröjan
Elinas
Sockarna ska ju göras klara så klart men jag har redan stickat 1 1/2 så dom är också klara snart
Sen blir det kanske Lovikkavantar då jag har garn till 3 par hemma ,men sen då ? Får fundera på det nån barntröja kanske eller …………..
Kram 💜
En ledig vecka snart slut
Men nu är den klar
Funderar på att sticka en ny tröja men då jag har så många och barnen har fått så vet jag inte vad jag ska med flera till , men har några idéer på nya mönster så medans jag väntar på lusten att göra fler så blir det vantar
Nu är nya tunikan klar och den här kan jag ha
Ja det vart några fler barnvantar , ena dottern tycker dom här perfekta då man kan stoppa dom innanför tröja /jacka så inte smårollen blir k...